سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگ هفتم

اکنون که تاحدودی با آلبانی و وضعیت دینی در این کشور اسلامی آشنا شدیم خوب است با یک موسسه‌ی قرآنی که با هدف ایجاد رابطه با برادران دینی و فعالیت های قرآنی در راه نشر معارف انسان‌ساز اسلام در این کشور تاسیس گردیده، آشنا شویم.

          « مؤسسه‌ی قرآن کریم آلبانی »

                       

معرفی:

مؤسسه‌ی قرآن کریم اواخر سال 1378 با هدف اساسی انتشار علوم و معارف قرآنی توسط سازمان مدارس خارج از کشور به صورت رسمی و قانونی در کشور آلبانی تأسیس شد.

این مؤسسه ‌از ابتدا با ایجاد ارتباطات نزدیک با کمیته‌ی مسلمانان، و فرق علوی و شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی توانست به خوبی نظر بسیاری از مسلمین و علویون این کشور را به فعالیت‌های خود جلب نماید.

فعالیت‌ها:

-       فعالیت‌های مؤسسه در سه محور عمده‌ی آموزش، پژوهش و تبلیغ قرآن کریم طراحی و  اجرا می‌شود.

الف) بخش آموزش:

آموزش مهم ترین رسالت موسسه به منظور تربیت معلمین قرآن و توسعه‌ی آموزش‌های دینی و قرآنی در این کشور می‌باشد.

هم‌اکنون برنامه‌های ذیل بر حسب نیاز سنجی در این کشور، اجرا می‌گردد:

- برگزاری کلاس‌های  عمومی آموزشی قرآن کریم:

این کلاس‌ها با موضوعات : آموزش روخوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، ترجمه و تفسیر، احکام،  عقائد و اخلاق اسلامی از منظر قرآن کریم در قالب دوره‌های تعریف شده در محل دفتر مرکزی مؤسسه در تیرانا و نیز بسیاری از شهرها و روستاهای آلبانی تشکیل می‌گردد.

تا کنون تعداد 1340 نفر موفق به فراگیری این علوم در کلاس‌های موسسه شده و هم‌اکنون تعداد 1470 قرآن‌آموز در 108 کلاس تحت پوشش موسسه به آموختن قرآن اشتغال دارند.

- برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت معلم قرآن کریم:

تاکنون  بیش از یکصد  نفر از خواهران و برادران واجد شرایط پس از طی مراحل گزینش علمی و سنجش توانایی تدریس، از این دوره‌ها استقبال کرده و با فراگیری درس‌هایی چون: فنون تلاوت قرآن کریم، روش تدریس، تفسیر قرآن کریم، آداب و احکام تلاوت، علوم قرآنی، روش تحقیق، اصول تولید نشریات دینی و قرآنی، روش حفظ قرآن کریم، اصول داوری مسابقات و مدیریت امور قرآنی و... هم‌اکنون به عنوان معلم قرآن کریم در دوره‌های آموزش عمومی قرآن‌آموزی موسسه به تدریس اشتغال دارند.

- افتتاح مرکز آموزشی تحت پوشش:

در تابستان سال 1383 اولین مرکز آموزشی تحت پوشش موسسه‌ی قرآن کریم در شهر شمالی کلوس افتتاح شده و به اجرای آموزش های قرآنی، علمی و حرفه آموزی در این منطقه‌ی مستعد می‌پردازد.