سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگ پانزدهم

با سلام و عرض تسلیت به مناسبت شهادت ششمین قرآن ناطق و پیشوای معصوم شیعه، امروز گوشه‌ای دیگر از برنامه‌های موسسه قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان به اطلاعتان می‌رسانم.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مناطق مختلف کشور آلبانی، که این برنامه‌ها به دنبال تقاضاهای مکرر کمیته‌ی مسلمانان و مفتیان و مدرسان مناطق مختلف کشور  و  با هدف ایجاد فضای قرآنی در کشور برای جذب مخاطبان بیشتر و نیز تقویت بسترهای آموزشی در شهرهای مختلف و مهم آلبانی طراحی و اجرا گردید.

 

برات (شهر هزار پنجره)

برات، زادگاه برادران فراشری از ادبای مشهور آلبانیایی، یکی از شهرهای مهم جنوب این کشور است که از اهمیت دینی و فرهنگی بسیاری برخوردار می‌باشد، از جمله‌ی آن می‌توان به وجود مساجد و مدارس دینی فعال، تکیه‌ی باستانی خلوتیه و... اشاره کرد. موسسه قرآن کریم در این شهر مهم با تشکیل 6 کلاس آموزش قرآن کریم در سطح خوب و توزیع ماهیانه 150 نسخه از نشریه‌ی کشیلا فعال بوده و به لطف الهی از جایگاه مطلوب و معتبری برخوردار است. لذا با توجه به اهمیت این منطقه و لزوم تثبیت موقعیت موسسه، از اوایل ماه شعبان رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای مراسم قرآنی به منظور ایجاد فضای بهتر برای حضور در این منطقه با مفتی این شهر آغاز و بحمدالله در روز سیزدهم ماه مبارک رمضان این مراسم با حضور مفتی و جمعی از استادان و حافظان و قرآن آموزان منطقه ( از شهرهای برات، لوشنیا و کوچووا )، با برنامه‌های متنوعی برگزار شد.

بخش  های مختلف برنامه :

o                        پخش فیلم قرائت قاریان ایرانی و مصری

o                        تلاوت قرآن کریم توسط یکی از حافظان قرآن اعزامی از کشور ترکیه

o                        اجرای مسابقه‌ فرهنگ قرآنی به صورت حضوری

o                        سخنرانی مفتی برات و تجلیل فراوان وی از فعالیت‌های موسسه در شهر و روستاهای  منطقه‌ برات

o                        قرائت قرآن کریم و سخنرانی توسط مدیر موسسه

o                        سخنرانی معاون موسسه شیخ عباس در مورد فعالیت‌ها و برنامه‌های موسسه

o                        اجرای اذان و دعای قرآنی توسط مدیر موسسه

o                        پذیرایی افطاری

o                         اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقه‌ی حضوری 

o                        اهدای هدیه‌ای از سوی موسسه به مفتی برات آقای مراد دورا

o            یاد آور می‌شود به دنبال اجرای این مراسم، تقاضای افتتاح ٤ کلاس قرآنی جدید در شهر برات توسط مفتی این شهر به موسسه رسیده که برای بررسی در دستور کار شورای آموزشی قرار گرفته است.

بخش‌هایی از این مراسم قرآنی به صورت زنده از طریق برنامه‌ی نسیم رحمت در رادیو ناسیونال پخش گردید که مورد استقبال شنوندگان این برنامه و حضار مراسم قرار گرفت.