سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگ یازدهم

- برپایی نمایشگاه‌های قرآن کریم:

برای نخستین بار در کشور آلبانی، نمایشگاه قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان 1423 در محل تالار موزه‌ی ملی شهر تیرانا برپا گردید. مراسم افتتاحیه‌ی این نمایشگاه با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی آلبانی و جمع کثیری از مشتاقان قرآن کریم با برنامه‌های متنوع قرآنی برگزار گردید.

دومین نمایشگاه قرآن کریم در آذر ماه سال 1383 در محل تالار ارتش تیرانا و سومین نمایشگاه در شهر لژا در هفته حج برگزار گردید.

بخش‌های نمایشگاه:

1-   آثار مکتوب شامل نسخ خطی و ارزشمند قرآن و کتب تفسیری که مردم مسلمان منطقه با تحمل زحمات فراوان در دوران اختناق رژیم کمونیستی با عشق و علاقه از آن‌ها نگهداری نمودند، کتب جدید قرآنی و نمونه‌های مصاحف چاپ شده در ایران و منطقه‌ی بالکان

2-       بخش نرم افزارهای قرآنی

3-       معرفی فعالیت‌ها و تولیدات موسسه‌ی قرآن کریم

4-   بخش هنری شامل آثار قرآنی خوشنویسان ایرانی، تابلوهای عکس‌های طبیعی مرتبط با آیات قرآنی، پوسترهای قرآنی و ...

5-       بخش سمعی و بصری نمایشگاه

6-       بخش ویژه شامل آثار دست‌نویس یکی از علویون علاقه‌مند به قرآن کریم

7-       تاریخ و مناسک حج ابراهیمی در آیینه‌ی تصاویر

8-       آثار هنری و دستی قرآن آموزان و مدرسان تحت پوشش موسسه

- برپایی اردوها برای تقویت و شادابی روحیه‌ی قرآن آموزان موسسه

 

- فعالیت‌های سمعی و بصری:

این بخش تاکنون تعداد 24  عنوان کاست قرآنی و آموزشی و 18عنوان نرم‌افزار صوتی و تصویری  قرآنی در مجموع شمارگان 26000 عدد را به علاقه‌مندان عرضه نموده و به تازگی قسمت امانی این بخش نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

جدیدترین تولیدات این بخش، نخستین آلبوم کامل سرودهای دینی و قرآنی به زبان شیپ با عنوان " سلام بر ابراهیم" ، کاست سبک‌های اذان و مجموعه‌ی قصه‌های قرآنی برای نوجوانان است.

- انتخاب و اعزام تیم‌های قرآنی به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران:

تاکنون 3 تیم قرآنی با همکاری سفارت ج.ا.ا ، مرکب از حافظ کل، قاری و مفسر قرآن کریم از کشور آلبانی به دوره‌های بیستم تا بیست و دوم ( سال‌های 1382-1383-1384) این مسابقات اعزام شده که این امر علاوه بر معرفی کشور آلبانی در جمع کشورهای اسلامی، موجب تشویق و ایجاد انگیزه‌ی بیشتر در مدرسان و قرآن آموزان موسسه گردیده است.

- حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران:

با همکاری نهادهای ایرانی مستقر در منطقه و نیز ارگان‌های دینی آلبانی، فعالیت‌های قرآنی این کشور در یازدهمین و دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران ( رمضان‌المبارک 1424و  1425) به نمایش درآمد. در این نمایشگاه علاوه بر غرفه‌ی ویژه‌ی آلبانی، چند تن از شخصیت‌های علمی قرآنی این کشور نیز حضور داشتند.

- ساخت مسجد المصطفی (ص):

به دنبال تقاضای مکرر کمیته‌ی مسلمانان آلبانی و مردم مسلمان یکی از مناطق شمالی این کشور، ساخت یک باب مسجد، در این منطقه‌ی مستعد با حمایت برخی متبرعین ایرانی آغاز و هم‌اکنون در مراحل پایانی قرار دارد. مراسم افتتاحیه‌ی این مسجد به حول و قوه‌ی الهی در روز عید سعید فطر انجام خواهد شد.