سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برگ دهم

ج) بخش تبلیغات :

بخش تبلیغات موسسه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد بسترهای لازم برای پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی، فعالیت‌های قابل توجهی در آلبانی داشته که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

- اجرای برنامههای متنوع قرآنی:

تاکنون ده‌ها برنامه‌ی قرآنی اعم از حفظ، تلاوت، هم‌خوانی، تواشیح و سخنرانی توسط اساتید و قاریان ایرانی و بومی در مجامع و محافل مختلف علویون و اهل سنت کشور آلبانی اجرا گردیده است.

- برگزاری مسابقات مختلف قرآنی:

1- مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم:

تاکنون دو دوره ‌از این مسابقات با حضور جمع کثیری از علاقمندان قرآن از سراسر کشور در رشته‌های حفظ در مقاطع مختلف و قرائت قرآن کریم و اذان و ... در ماه مبارک رمضان 1424 اجرا گردید.

مرحله‌ی مقدماتی این مسابقات در مراکز استان‌ها و برخی از شهرهای آلبانی اجرا شده و مرحله‌ی پایانی و مراسم شکوهمند تجلیل از نفرات برگزیده در تیرانا برگزار گردید. هم‌اکنون مرحله‌ی مقدماتی سومین دوره‌ی این مسابقات با 14 رشته‌ی جدید در سه بخش شفاهی، کتبی و آثار هنری و تحقیقی در حال اجرا می‌باشد.

    2- مسابقات کتبی حج و قربان:

     این مسابقات با هدف ترویج مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در موضوعاتی چون حج و قربان، رمضان، میلادالنبی و ... به صورت کتبی از طریق درج در روزنامه‌های کثیرالانتشار برگزار می‌شود که مورد استقبال قابل توجه مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است. از نفرات برتر این مسابقات در مراسمی به نحو شایسته تقدیر به عمل آمد.

3- مسابقه‌ی حفظ قرآن کریم( طرح یاسین ) :

با عنایت به علاقه‌ی فراوان مردم منطقه به قرائت و حفظ سوره‌های یس، واقعه و جزء سی‌ام و با هدف ارج‌گذاری به این سنت حسنه پس از تولید کاست قرائت این سوره‌ها با صدای قاری ممتاز کشورمان آقای احمد ابوالقاسمی همراه با ترجمه‌ی آن به زبان شیپ، تاکنون بیش از 100 نفر از جوانان و نوجوانان علاقه‌مند موفقبه حفظ این سوره‌ها شده و پس از قبولی در آزمون، به دریافت گواهینامه و جوایز قرآنی نایل گردیده‌اند.

- اجرای برنامه‌های قرآنی در رسانهها:

یکی از روش‌های موثر تبلیغی موسسه، استفاده از رسانه‌های فراگیر به ویژه رادیو برای انتقال معارف قرآنی به جامعه می‌باشد.

تاکنون بیش از 4500 دقیقه برنامه‌ی قرآنی شامل: ایراد سخنرانی و بیان تفسیر و مفاهیم قرآنی، تلاوت ترتیل کامل از قاریان مصری و ایرانی در طول روزهای ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقه‌ی فرهنگ قرآنی با جوایز ارزشمند، تلاوت قاریان ایرانی و بومی به صورت زنده و اجرای اذان پخش گردیده است. علاوه بر این برنامه‌ها در مناسبت‌های دینی نیز ویژه برنامه‌هایی تهیه و اجرا می‌گردد.

در همین راستا به تازگی سلسله برنامه‌ی قرآنی جدیدی با عنوان ( نسیم رحمت ) با بخش‌های متنوع آموزشی، تبلیغی، ارتباط زنده با مخاطبان و پاسخ به سوالات قرآنی و ... به صورت زنده و روتین هر روز به مدت 60 دقیقه قبل از افطار، در رادیو ناسیونال آلبانی اجرا می‌گردد.